Sunday, September 14, 2014

Kisah Buku Kecil

Salam pembaca semua.

Pada hari ini, saya teringin untuk berkongsi tentang kisah Buku Kecil. Semenjak mengenali dan berkongsi kebaikan Shaklee dengan ramai orang, buku kecil ini sentiasa saya bawa ke mana-mana :-)

Buku Kecil? Apa Tu?
Apabila saya telah membuat tekad untuk serius di dalam Shaklee seperti yang saya tuliskan di entry ini, saya tahu saya perlu belajar dan menguasai pelbagai perkara seperti maklumat berkaitan produk, maklumat berkaitan penyakit dan lain-lain lagi. Kesemua kemahiran ini adalah penting bagi  memastikan saya dapat memberikan konsultasi yang terbaik kepada pelanggan saya.

Pernah tak dengar pepatah?

Bila dengar,  kita mudah lupa
Bila baca, kita mudah  faham
Bila menulis, kita akan ingat 



Jadi saya mengambil pendekatan untuk menulis dan mencatat semua ilmu yang saya dengar dan baca di dalam Buku Kecil ini. Saya mulakan dengan kata-kata motivasi, senarai harga produk, panduan dan jadual pemakanan diikuti dengan maklumat lain seperti produk dan sebagainya. Oleh kerana saiznya yang kecil, buku ini boleh saya bawa ke mana-mana sahaja dan saya letakkan di dalam beg tangan.

Istimewanya Buku Kecil ini turut saya hadiahkan kepada downline saya agar mereka juga boleh memulakan perniagaan Shaklee ini dengan asas yang sempurna. Untuk berjaya kita perlu LEBIH di dalam MEMBERI. Tidak rugi MEMBERI  kerana dalam masa yang sama kita juga akan memperolehi kebaikan daripada pemberian itu walaupun ianya mungkin bukan daripada orang yang sama. 

Jom tengok antara kandungan buku kecil saya yang comel ni :-)

Harga Produk Shaklee dan Panduan Pemakanan Vitamin


Senarai Semak seperti status kesihatan pelanggan, healing crisis dan lain-lain

Di ruangan yang kosong juga, saya galakkan diri sendiri dan downline saya untuk membuat catatan penting tentang setiap produk yang dijual seperti kegunaan, untuk penyakit apa, siapa yang tidak boleh menggunakannya dan lain-lain lagi.

Sebagai Contoh : Vitamin yang tidak boleh dimakan oleh Ibu Hamil
        • Vivix
        • GLA
        • Alfafa
        • Vitamin E
                                        
                              Siapa yang tidak boleh makan Vitalea?
        • Pesakit Talasemia
        • Pesakit SLE
        • Pesakit Hyperthyroid
        • Yang alah pada alfafa

                               Vitamin Yang Tidak Boleh Dimakan Serentak (Sekali Telan)
        • Cth: Vitalea dan Ostematrix

 Mempunyai downline, bererti saya mempunyai tanggungjawab yang lebih untuk membantu mereka agar berjaya bersama-sama saya. InsyaAllah, walaupun masih baru, saya akan berkongsikan setiap maklumat, tips dan sebagainya agar mereka juga dapat memberikan konsultasi dan perkhidmatan yang terbaik kepada para pelanggan mereka.

Anda Inginkan Pendapatan Yang Lebih?
Anda Inginkan Masa Yang Lebih Fleksible?
Ingin Berniaga Tetapi Tidak Tahu Produk Yang Sesuai?
Ingin Berniaga Daripada Rumah Sahaja?
Ingin Berjaya Tetapi Takut Tiada Bimbingan & Sokongan?
Ingin Merealisasikan Pelbagai Impian?
Sanggup Berusaha Demi Mencapai Kejayaan?

ANDALAH YANG KAMI CARI !!!



Salam Sayang;

Ila Fyra


0 comments:

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template