Monday, October 6, 2014

Emas dan Wanita

Salam semua.

E M A S
Bila sebut je tentang emas, kita dah terbayang akan warnanya yang keemasan. Betul-betul macam warna ikan emas yang Arif bela di dalam akuarium.

 
Ikan Emas yang berwarna keemasan

Entry saya pada petang ini adalah berkaitan dengan emas  dan kepentingan emas pada kaum wanita. Apa pun emas dan wanita memang tak dapat dipisahkan. Kata orang, paling simple pun seorang wanita tu pasti ada barang kemas walaupun sebentuk cincin. Harus kita ketahui, emas bukanlah sekadar perhiasan yang boleh membangkitkan aura pada wanita, ianya lebih dari itu :-)

Selain dijadikan barang kemas, emas juga menyimpan kekayaan yang paling unggul. Ini kerana emas tidak boleh dibinasakan dan tidak hilang nilainya. Malah, nilainya sentiasa meningkat dalam jangka masa panjang. (Rujukan Utusan Online)


 
Asalnya dahulu saya memang seorang yang simple dan tidak sukakan emas. Bayangkan masa nak kahwin dahulu, encik suami offer beli rantai pun saya tak nak. Sebabnya saya dah ada rantai pemberian daripada ibu saya dan bagi saya cukuplah rantai yang satu itu. Cincin pun saya tak pernah ada sampailah saat merisik dan bertunang. Tak tau mengapa, tapi saya memang seorang yang simple dan malas nak simpan emas sebab takut hilang atau kena curi. Percaya atau tidak, sifat itu masih kekal dalam diri saya hinggalah ke hari ini.



Baru-baru ni seorang sahabat ada mengajak saya pergi ke Ar-Rahnu. Katanya dia ingin memajakkan emasnya ke Ar Rahnu kerana dia memerlukan duit untuk kes kecemasan. Pada ketika itu, wang tunai dalam tangannya tidak mencukupi dan beliau memerlukan duit yang lebih. Tindakan ke Ar-Rahnu itu satu tindakan yang bijak juga kerana beliau boleh mendapatkan wang dengan mudah dan dalam tempoh masa yang singkat iaitu kurang daripada 30 minit bergantung kepada bilangan pelanggan yang menunggu. Beliau juga tidak perlu bersusah payah untuk meminjam daripada saudara mara atau rakan-rakan. 

Sejak itu, saya mula sedar akan kepentingan emas di waktu kecemasan. InsyaAllah, jika ada rezeki bolehlah saya beli seurat dua emas nanti ye :-)

Salam sayang & Jumpa Lagi!

Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!




0 comments:

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template