Sunday, November 16, 2014

Karnival Upin & Ipin Di Putrajaya Yang Pasti Menggembirakan Anak-Anak (21-23 November 2014)

Salam pembaca semua.

Anda semua pasti peminat Upin & Ipin kan? Atau anak-anak kesayangan anda peminat Upin & Upin & Ultraman? Jika ya, ini lah masa yang dinanti-nantikan oleh anda semua yang berada di sekitar Selangor, Putrajaya atau Lembah Kelang malah seluruh Semenanjung Malaysia.

Upin dan Ipin adalah siri animasi yang sangat digemari oleh Akmal & Arif :-)
Pada tahun ini, Karnival Upin & Ipin akan dianjurkan secara besar-besaran di Putrajaya Interational Convention Centre (PICC), Putrajaya pada minggu hadapan iaitu pada 21 hingga 23 November 2014. Lebih istimewa lagi, buat pertama kalinya watak Ultraman juga akan ditampilkan di Karnival Upin & Ipin.

Ultraman adalah di antara watak super hero yang amat digemari oleh Arif

Selain itu juga, pelbagai aktiviti menarik dari 9 pagi hingga 10 malam telah diatur oleh penganjur mereka pengunjung seperti penampilan 13 maskot dari siri animasi Upin, Ipin dan Pada Zaman Dahulu. Terdapat juga penampilan istimewa pertama kali watak-watak dari animasi Puteri dan banyak lagi.

Istimewanya Upin & Ipin 
Upin & Ipin sememangnya mendapat tempat yang sangat teristimewa di hati Akmal dan Arif. Video Upin & Ipin jugalah yang menjadi pemujuk mereka terutamanya baby Akmal di kala bersedih. Walaupun belum berusia 2 tahun, Akmal bagaikan tahu jadual tetap tayangan Upin & Upin di TV9 iaitu pada waktu pagi dan petang. Memang tak boleh kacau Akmal ketika sedang menonton Upin & Ipin.

Untuk Arif yang telah memasuki umur 4 tahun pula, memang banyak pelajaran dan pengetahuan yang diperolehi daripada Upin & Ipin. Antaranya Arif semakin suka menggosok gigi selepas menonton cerita Upin & Ipin "Gosok Jangan Tak Gosok. Arif juga mula terbuka hati untuk makan sayur bila menonton episod 'Daun Hijau'.

Arif juga ingin ke sekolah tadika kerana dapat merasai kegembiraan bersekolah di dalam Upin & Ipin. Dan seperti yang pernah saya kongsikan dahulu Arif bercita-cita untuk menjadi Bomba hanya kerana tertarik dengan kisah Upin & Ipin Bomba & Penyelamat.

Belum lagi bercerita bab makanan, makanan kegemaran Arif ialah ayam Goreng Upin & Ipin. Malah bila ditanya nak makan apa Arif akan jawab " Nak ayam goreng Upin Ipin'. hihi.

Ayam Goreng Upin Ipin Yang Menjadi Pujaan Arif

Kedatangan kami sekeluarga ke Karnival ini pasti akan menjadi kenangan manis buat semua dan anda juga. Jumpa di sana semua :-)

Salam Sayang;

32 comments:

Nor Azimah on November 16, 2014 at 7:34 AM said...

anak2 memang minat upin ipin nie...nanti klau berkesempatan nak bawa anak2 pegi karnival ni...trade mark ayam goreng upin ipin menjadi ikutan anak saya..asal goreng ayam je cakap nak ayam goreng upin ipin...hihi

nila anggraini on November 16, 2014 at 7:35 AM said...

Anak saya sangat suka dengan upin Dan ipin ini.....tetapi sayang tak boleh datang dalam karnival kali ini. Semoga banyak lagi karnival2 lain yang boleh kami kunjungi nanti.

Gagal Bendung gejala Buli Di Kalangan Pelajar Sekolah

Ila Fyra on November 16, 2014 at 7:41 AM said...

Itulah, anak-anak ila memang suka sangat Upin & Ipin ni. Arif siap cop sorang satu, Upin untuk dia, Ipin untuk adik hihi

sicomel ayatulhusna on November 16, 2014 at 8:29 AM said...

betul tu...kalau goreng ayam, paha ayam upin ipin juga yang jadi rebutan...restoran upin ipin dh banyak kali masuk...anak-anak memang tak pernah jemu ajak masuk situ...ibu abah layan je...

ainun m on November 16, 2014 at 9:42 AM said...

saya memang suka upin ipin sejak awal-awal keluar cerita ni.

nurulhuda sobari on November 16, 2014 at 10:12 AM said...

Kami satu family suka dengan kartun upin ipin nie. Kalau rumah dekat dengan area sana memang nak bawak g dah. Tapi tu la. Jauh nun di utara nie..Tengok kot tv je lah.hihi ^_^

JommSihatDanCantik -> PROSES PERJALANAN PENUAAN KULIT MANUSIA

Zainab Mat rani on November 16, 2014 at 11:10 AM said...

Betul..betul..betul...jumpa disana !!

ida rusyeela on November 16, 2014 at 11:25 AM said...

Jom pakat bawa anak..mak-mak dlm ni pn boleh jumpa☺

Jemput baca: Kawal Tahap Gula Kencing Manis Untuk Elak Abah Kena Potong Anggota Kaki

Niny fariza on November 16, 2014 at 11:26 AM said...

Anak dok tengok iklan dalam TV nak pegi KL katanya..kalau la kat Ipoh boleh ler pegi...tgk dalam TV jer la...

Belian Secara Online

Ila Fyra on November 16, 2014 at 11:39 AM said...

Hihi, upin ipin memang terbaik kan, ayat betul, betul, betul tu pun selalu anak-anak sebut :-)

irene kass on November 16, 2014 at 1:22 PM said...

Jangan kata anak2, saya pun minat.. hahaha.. ayat "betul betul betul" memang dah jadi trending.. tapi yang saya paling suka ayat trademark mail "2 singgit".. comel je.

Ain Ridzuan on November 16, 2014 at 1:37 PM said...

Anak-anak saya suka sangat dengan upin ipin.. derang belajar cakap pon melalui upin ipin. Insyallah kalau ada masa saya nak pergi karnival ini.

Makanan yang menurunkan kandungan gula di dalam darah

Nabilla illa on November 16, 2014 at 1:47 PM said...

Wahhh..bestnye upin ipin..bgus cer upin ipin bnyk pngajarannye..

Jasreena Zainal Abidin on November 16, 2014 at 2:11 PM said...

Thanks ila share info ni .anak saya memang ternanti nk jmpa upin ipin. Jmpa di sana jgak ya!

Super Mama Jom Kurus >>> Tiada Masa Bukan Alasan 'Super Mama' Untuk Kurus!

Ila Fyra on November 16, 2014 at 2:14 PM said...

Ok Jasreena, Kita jumpa Upin kat sana :-)

Nik Azimah Awg Hamat on November 16, 2014 at 3:13 PM said...

Bukan setakat ank2, mama ank2 pun minat jgk..
In sha allah blh la bawa ank2 ke sana..kn masa tu cuti sekolah

sirap merah untuk kesihatan

Syira Masyiramaro on November 16, 2014 at 3:57 PM said...

Sy yg boleh jadi mak orang pun ketagih dengan upin ipin dulu..mula2 tayangan kartun ni mmg best.layannn dengan adik2
RESIPI DORAYAKI KEGEMARAN DORAEMON

Cik Iman on November 16, 2014 at 4:24 PM said...

jgn ckp anak. maknya pun minat ultraman agaga

Ila Fyra on November 16, 2014 at 8:18 PM said...

Hihi, dalam Tv pun ok jugak Niny. Asalkan jumpa Upin & Ipin. Ila pun baru first time nak pergi ~

Ila Fyra on November 16, 2014 at 8:20 PM said...

Hahaha, sama la. Maklumlah Ultraman pun dah wujud masa kita kecik-kecik dulu :-)

Zoe Abigail Adamant on November 16, 2014 at 8:54 PM said...

Anak-anak zoe pun minat sangat dengan upin ipin ni.kadang-kadang ibu diaorang pun layan juga la.hihi

matang-family-park

SUNITA ARZANSU Supiyan on November 16, 2014 at 8:54 PM said...

Anak sue pun peminat upin ipin.memang dah plan nak bawak dia pegi nanti.tadi pun dah usha PICC.

Awas : Khasiat Lobak

fisha hasan on November 16, 2014 at 10:12 PM said...

Bestnya. quality time with family.. Sy pn Suka upon ipin.. Apatah lg Kanak2..
JANGAN SESEKALI MENGGONCANG BAYI ANDA!!

Nursimatun Md Yusof on November 16, 2014 at 11:16 PM said...

Bukan anak2 je minat cite upin ipin ni... dengan mak nye sekali pun minta... KArtun malaysia yang best...


Resepi Kerabu Kacang Botol Bersama Isi Ayam

izue jue on November 17, 2014 at 12:18 AM said...

Luanglah masa bersama anak-anak supaya kita sebagai ibu bapa menjadi mentor mereka. Bestnya dapat tengok upin ipin. Bukan saja budak-budak suka orang-oran tua pun suka juga. Karakter yang bagus, script dan penceritaan bertauladan seta comel-comel kedua-duanya.

Haisa Yusoff on November 17, 2014 at 12:55 AM said...

Bukan ank je suka upin...ibunya pun sama..dari zaman bljr dok diwnload cite ni...skrg boleh tgk ngan ank plak.btw,upin ipin sgt cute

alyaa aidee on November 17, 2014 at 7:27 AM said...

Ala.. dah balik skudai. Kalau tak boleh pergi. Upin ipin ni bagus untuk kanak-kanak.. jalan cerita dia mesti ada moral value

asma el Kareem on November 17, 2014 at 9:16 AM said...


Anak yang baby pun dah kenal upin ipin

ayat pape

supplement eshoppe on November 17, 2014 at 1:48 PM said...

anak-anak memang suka ngan kartun upin ipin nie, boleh la bawa anak-anak ke putrajaya nanti. Betu3 x

kecik sangat on November 17, 2014 at 2:49 PM said...

Aiiii,,... anak saya pon.,, baru setahun 10 bulan.. dah pandai da,,,.. dlm hp,tap..penuh cite upin ipin... smpai hantar pengasuh pon,pengasuh tlg rekod dlm tv.., tpi bagus..sbb bukan sekadar cerita kosong... pelbagai pelajran yg di ceritakan dlm cerita tuu

faezah mohd said on November 17, 2014 at 10:28 PM said...

bukan je kanak-kanak suka cerita ni,saya sendiri pun suka tengok

Wan Fatihanum Wan Rusli on November 19, 2014 at 10:58 AM said...

upin upin memang rasanya animasi terbaik setakat ni, tiada pengaruh buruk dalam tu.. bahasa juga guna bahasa yang betul, bukan asyik guna bahasa pasar macam dalam bola kampung..

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template