Tuesday, November 11, 2014

Kekal Cergas dan Aktif Setiap Hari - Diary Kehidupan Super Mommy

Salam pembaca semua :-)

Entry hari ni saya tujukan khusus untuk semua ibu-ibu yang hebat dan papa-papa yang owesome. Agak-agaknya penat tak jadi supermommy ni? Nak tau penat atau tidak, jom kita tengok jadual ringkas harian ni.

5.30 : Bangun pagi, solat subuh, siapkan sarapan, kejut anak-anak, mandikan anak
6.45: Bertolak ke pejabat + hantar anak ke sekolah/ tadika
8.00 - 500 ptg: Waktu pejabat
5.00: Ambik anak di sekolah/tadika , pandu pulang ke rumah + jem
6.30: Sampai rumah, masak nasi + lauk, siapkan anak mandi
7.30: Mandi + solat
8.30: Makan malam + kemas dapur
9.30: Layan anak + tengok kerja sekolah anak 
10.30: Anak-anak tidur
11.00: Kemas rumah + siapkan beg anak
11.30: Masuk Tidur

Melayan anak-anak adalah agenda wajib dalam diari supermommy

Itu baru contoh jadual supermommy yang simple, kalau supermommy yang menyusukan bayi + buat bisness , pastinya akan ada jadual yang berterusan sepanjang malam. Silap-silap waktu tidur sebenar cuma 2-3 jam sahaja kan. Macam mana nak kekal aktif ni? Silap-silap sambil tidurkan anak, mommy sendiri pun dah tertidur sekali. Lagi haru kalau mommy yang tertidur dulu, si anak masih aktif bermain :-)

6 Tips kekal Aktif
1. Mandi Ketika sibuk menguruskan anak-anak, anda boleh cuba bersihkan diri dan mandi. Ini akan membuatkan anda berasa lebih segar dan bersemangat. Ia bukan sahaja dapat menghilangkan penat badan malahan akan membuatkan fikiran menjadi tenang. 2. Minum Air Kurangnya air dalam badan akan mempengaruhi kesihatan sehingga sakit kepala, penat dan kurang tenaga. Ketika anda penat, berhenti seketika dan minumlah sebotol air putih. Anda juga boleh mencuba air detox untuk kesegaran yang berbeza. 3. Bersarapan Selalunya ibu-ibu akan memastikan yang anak anda mengambil sarapan, tetapi bagaimana dengan anda? Secawan kopi sahaja tidak mencukupi untuk mengalas perut anda, ambillah sarapan pagi untuk memastikan anda bertenaga dan dapat melakukan aktivit dan kerja sepanjang hari. 4. ‘Me’ Time Luangkan masa untuk diri anda sendiri, ini bukan bermakna membiarkan anak anda tanpa diawasi tetapi anda boleh curi sedikit masa untuk merehatkan diri. 5. Bergaya dalam Berpakaian Setelah seharian menguruskan anak-anak dengan memakai pakaian yang sama, cubalah untuk menggantikan pakaian yang lebih segar dan boleh memberikan anda semangat. Anda juga boleh sedikit bergaya untuk menceriakan hari anda. 6. Tidur yang Cukup Untuk bertenaga sepanjang hari anda haruslah mempunyai tidur yang cukup dan berkualiti. Kurangkan masa menonton tv atau melayari internet, tidur awal kerana anda boleh mulakan pagi anda dengan segar. 7. Snek Ketika lapar, anda boleh mengambil snek yang baik untuk kesihatan contohya oat dan biskut. Anda juga boleh mengambil makanan yang manis untuk menambah darah dalam badan seperti pisang atau yogurt. 8. Bersenam Bersenam lebih baik daripada tidur di waktu petang. Anda boleh memilih untuk bersenam bersama anak anda. Menyanyi dan menari bersama anak anda juga dikira satu senaman! 9. Luangkan masa Bermain dengan anak Bermain bersama anak bukan sahaja dapat meningkatkan kreativiti dan pemikiran anak anda, tetapi ia juga merupakan satu terapi untuk anda. 10. Ambil Suplemen Suplemen bukan sahaja baik untuk kesihatan, tapi ia baik untuk bekalkan tenaga yang berpanjangan. Untuk anda ibu muda kekal aktif sepanjang hari, saya cadangkan untuk mengambil Suplemen Tambah Tenaga daripada Shaklee! 1005254_10151644897403971_174577701_n 1. Vitalea with iron formula Ia adalah multivitamin yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin penting dan 7 mineral penting. InsyaAllah sangat membantu peningkatan kesihatan sekiranya diambil secara berterusan. Ia dilengkapi dengan zat besi untuk pembentukan lebih banyak sel darah merah, mengelakkan anemia dan meningkat paras HB. Selain itu, ia turut mengandungi Magnesium, kalsium, fosforus, vitamin C dan Vitamin D yang menyokong kesihatan tulang. 2. Energising soy protein (ESP) Energising Soy Protien (ESP) adalah protien sihat yang memberikan bekalan tenaga berterusan manakala sifatnya rendah glisemik indeks yang memberikan rasa kenyang lebih lama. Pengambilan susu bersama ESP dan kurma memberi badan lebih tenaga untuk bekerja dengan produktif sepanjang pagi.

Make Money at : http://bit.ly/best_tips
1. Mandi Ketika sibuk menguruskan anak-anak, anda boleh cuba bersihkan diri dan mandi. Ini akan membuatkan anda berasa lebih segar dan bersemangat. Ia bukan sahaja dapat menghilangkan penat badan malahan akan membuatkan fikiran menjadi tenang. 2. Minum Air Kurangnya air dalam badan akan mempengaruhi kesihatan sehingga sakit kepala, penat dan kurang tenaga. Ketika anda penat, berhenti seketika dan minumlah sebotol air putih. Anda juga boleh mencuba air detox untuk kesegaran yang berbeza. 3. Bersarapan Selalunya ibu-ibu akan memastikan yang anak anda mengambil sarapan, tetapi bagaimana dengan anda? Secawan kopi sahaja tidak mencukupi untuk mengalas perut anda, ambillah sarapan pagi untuk memastikan anda bertenaga dan dapat melakukan aktivit dan kerja sepanjang hari. 4. ‘Me’ Time Luangkan masa untuk diri anda sendiri, ini bukan bermakna membiarkan anak anda tanpa diawasi tetapi anda boleh curi sedikit masa untuk merehatkan diri. 5. Bergaya dalam Berpakaian Setelah seharian menguruskan anak-anak dengan memakai pakaian yang sama, cubalah untuk menggantikan pakaian yang lebih segar dan boleh memberikan anda semangat. Anda juga boleh sedikit bergaya untuk menceriakan hari anda. 6. Tidur yang Cukup Untuk bertenaga sepanjang hari anda haruslah mempunyai tidur yang cukup dan berkualiti. Kurangkan masa menonton tv atau melayari internet, tidur awal kerana anda boleh mulakan pagi anda dengan segar. 7. Snek Ketika lapar, anda boleh mengambil snek yang baik untuk kesihatan contohya oat dan biskut. Anda juga boleh mengambil makanan yang manis untuk menambah darah dalam badan seperti pisang atau yogurt. 8. Bersenam Bersenam lebih baik daripada tidur di waktu petang. Anda boleh memilih untuk bersenam bersama anak anda. Menyanyi dan menari bersama anak anda juga dikira satu senaman! 9. Luangkan masa Bermain dengan anak Bermain bersama anak bukan sahaja dapat meningkatkan kreativiti dan pemikiran anak anda, tetapi ia juga merupakan satu terapi untuk anda. 10. Ambil Suplemen Suplemen bukan sahaja baik untuk kesihatan, tapi ia baik untuk bekalkan tenaga yang berpanjangan. Untuk anda ibu muda kekal aktif sepanjang hari, saya cadangkan untuk mengambil Suplemen Tambah Tenaga daripada Shaklee! 1005254_10151644897403971_174577701_n 1. Vitalea with iron formula Ia adalah multivitamin yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin penting dan 7 mineral penting. InsyaAllah sangat membantu peningkatan kesihatan sekiranya diambil secara berterusan. Ia dilengkapi dengan zat besi untuk pembentukan lebih banyak sel darah merah, mengelakkan anemia dan meningkat paras HB. Selain itu, ia turut mengandungi Magnesium, kalsium, fosforus, vitamin C dan Vitamin D yang menyokong kesihatan tulang. 2. Energising soy protein (ESP) Energising Soy Protien (ESP) adalah protien sihat yang memberikan bekalan tenaga berterusan manakala sifatnya rendah glisemik indeks yang memberikan rasa kenyang lebih lama. Pengambilan susu bersama ESP dan kurma memberi badan lebih tenaga untuk bekerja dengan produktif sepanjang pagi.

Make Money at : http://bit.ly/best_tips

Minum Air Masak yang mencukupi
Kekurangan air dalam dalam badan boleh mempengaruhi kesihatan sehingga mudah sakit kepala, penat dan kurang tenaga. Ketika anda penat, berhenti seketika dan minumlah sebotol air putih.

Jaga Pemakanan
Jangan skip makan terutamanya sarapan pagi atas alasan untuk diet. Pengambilan sarapan pagi amat penting bagi memastikan ibu-ibu bertenaga dan dapat melakukan pelbagai aktiviti di sepanjang hari. Sediakan juga snek yang berkhasiat di sisi anda, bila -bila lapar, ambil sahaja dan makan.

Jaga Penampilan
Penampilan yang cantik, kemas dan bergaya dapat memberikan semangat. Ia juga memberikan keyakinan untuk terus kekal aktif di tempat kerja.

Bersenam
Bersenam amat baik untuk kesihatan. Keluarkanlah peluh walaupun hanya berjalan-jalan santai di taman membawa anak-anak. Melakukan aktiviti seperti menyanyi dan menari bersama anak-anak juga adalah terapi yang sangat menggembirakan. 

Dapatkan Bantuan Suami Tersayang.
Ini adalah tips yang paling Hebat. Sekiranya penat mula terasa, dapatkanlah bantuan suami tersayang untuk membantu anda. Menjadi supermommy tidak bermakna segalanya perlu dilakukan oleh anda seorang. Supermommy yang hebat juga mempunyai SuperDaddy yang owesome. Sambil kerja-kerja rumah dibuat oleh suami, mommy bolehlah berehat sebentar dan melakukan aktiviti yang disukai.

Supplemen Untuk Rohani dan Jasmani

Sayangi tubuh dan hati anda. Untuk terapi ketenangan dan hati, banyakkan membaca Al Quran atau mendengar majlis-majlis ilmu yang kini dapat ditonton dengan mudah di TV. Untuk kesihatan badan yang berpanjangan juga, amalkan pemakanan tambahan seperti multivitamin Vita-Lea ini. 

Vita-Lea Multivitamin Lengkap Untuk Dewasa

Vita-Lea ini dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Tidak seperti multivitamin sintetik  lain di pasaran yang tidak sesuai diamalkan secara berterusan untuk jangka masa yang panjang, Vita-Lea amat sesuai dimakan pada setiap hari. 

Sekiranya supermommy tidak suka minum susu dan sakit-sakit badan sudah mula terasa, amalkan pula Ostematrix ini. OsteMatrix membekalkan kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia turut juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.


Pengambilan 2 jenis vitamin ini sahaja sudah mencukupi seandainya supermommy tidak mempunyai masalah kesihatan yang yang lain. Dalam tempoh yang singkat memang akan terasa perbezaannya di mana badan akan lebih sihat, segar dan bertenaga walaupun perlu berjaga hingga lewat malam. Cubalah sendiri dan rasai perbezaannya :-)

Salam Sayang;

Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!



Ekslusif Untuk Semua Pelanggan Kami :-)

 JOM ORDER CEPAT-CEPAT dengan harga terbaik daripada saya !!!

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
 
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Ila Fyra:
H/P No: 013-6751381
Whatsapp: 012-8943453
ID Shaklee: 1155567
Blog: http://raikankasih.blogspot.com

30 comments:

Nursimatun Md Yusof on November 11, 2014 at 8:14 AM said...

Memang tabik spring pada ibu bapa yang bekerja makan gaji dan juga buat bisnes sampingan. Memang hebat.. Semoga rezeki kita makin melimpah ruah dengan perngorbanan ini...

Jemput baca sini>>>Tips Tingkatkan Kesihatan Mata Agar Lebih Sihat Dan Cantik Bak Artis Korea

Rose Nazyiana on November 11, 2014 at 12:21 PM said...

Supermommy yang hebat..begitu besar pengorbanan wanita,ibu masa kini..smoga kita semua diberkati oleh Allah



Tip Awet Muda

Nik Azimah Awg Hamat on November 11, 2014 at 1:34 PM said...

suplemen yang WAJIB diambil setiap hari...lebih2 lagi SUPERMAMA macam saya

TONIK AJAIB PILIHAN SAYA

Akmal Rusydi on November 11, 2014 at 1:39 PM said...

pengambilan suplemen pada hari ini dah jadi suatu keperluan. Makanan yang kita ambil setiap hari tak menjamin kita akan mendapat zat dan mineral yang secukupnya.

irene kass on November 11, 2014 at 1:54 PM said...

Memang supplement amat2 membantu supermommy ni supaya kekal bertenaga sepanjang hari..

sicomel ayatulhusna on November 11, 2014 at 2:46 PM said...

pengambilan supplement sangat membantu ibu-ibu yang bekerjaya supaya sentiasa cergas dan bertenaga sepanjang masa.

sicomel ayatulhusna on November 11, 2014 at 2:49 PM said...

pengambilan supplement sangat membantu ibu-ibu yang bekerjaya supaya sentiasa cergas dan bertenaga.

ieda dayah on November 11, 2014 at 3:46 PM said...

supliment sangat membantu dalam mencergaskan tubuh yang penat dengan kerja harian.. selain itu, kerjasama daripada suami juga sangat membantu..

izue jue on November 11, 2014 at 4:06 PM said...

Ibu bekerjaya perlu sentiasa aktif demi untuk keluarga tersayang. Jadilah supermom yang disayangi keluarga. VitaLea dan OsteMatrix sangat diperlukan oleh ibu-ibu muda ini untuk membantu memberi tenaga berpanjangan dan melindungi tulang-tulang mereka.

Jom tambah ilmu dengan blog di Aju@VitaSyopz Pilih Suplemen yang Betul

nurul nurshida rosnan on November 11, 2014 at 4:49 PM said...

Ibu2 wajib ambik suppliment utk kekal cergas sepanjang hari..terutama sekali surirumah.

Nor Azimah on November 11, 2014 at 5:32 PM said...

sy pon consume vitalea...badan xletih walaupon seharian bekerja...

jom baca: Rawat Keputihan Semasa Hamil

nurulhuda sobari on November 11, 2014 at 6:29 PM said...

Setiap surirumah harus amek supplement. Kerja rumah nie tak pernahnya habis. Bila dah keas bersih, anak2 pulak sepahkan. Ohh nehi hei..

AKU TAK NAK STRESS

Fiza Zasmi on November 11, 2014 at 6:29 PM said...

Im supermomma wanna be!!

Heel Spurs- Sakit Tumit Luar Biasa?

Zoe Abigail Adamant on November 11, 2014 at 7:11 PM said...

Bagus tips ni.sebab kat rumah memang x pernah habis kerja nya.surirumah pun sangat penuh jadual nya.Jom ambik vitamin Shaklee



langkah turunkan berat badan dengan berkesan

ida rusyeela on November 11, 2014 at 7:37 PM said...

Tips yang superb dr supermom☺

Jemput baca: Asalnya anak saya seorang yang 'picky eater' tetapi tidak lagi setelah makan kuih minum petang yang saya buat dengan penuh kasih sayang. Nak tahu resepi minum petang saya?

Kamalia Lee on November 11, 2014 at 8:15 PM said...

Vitalea mmg ubat kuat saya utk melayan karenah anak-anak seharian

nila anggraini on November 11, 2014 at 8:55 PM said...

Vitamin shaklee wajib bagibsaya setiap hari.....alhamdulillah walaupun banyak bemde yang saya kena buat..tapi tetap rasa bertenaga dan ceria. Suka sangat produk shaklee..
Sanggup Tinggalkan Mak Dirumah Hanya Kerana Mak Sakit Lutut

syuhada salleh on November 11, 2014 at 9:03 PM said...

Lebih tersusun jadual akak...syu pun kena ikut buat jadual..kalu x memang kelam kabut seharian takut2 ada tertinggal kerja yg x buat..huhu

Ain Ridzuan on November 11, 2014 at 9:04 PM said...

Vitalea memang suplemen wajib saya untuk sentiasa kekal bertenaga. Tambahan pula saya seorang jenis yang mempunyai tekanan darah rendah. Memang sangat membantu!

Norains Sulaiman on November 11, 2014 at 9:12 PM said...

Vitalea multivitamin pilihan saya

b3ar on November 11, 2014 at 9:44 PM said...

Saya seorg ummi yg bekerja + menyusukan + bisness smpingan..
Kekal cergas bersama shaklee

mrskeciksangat.blogspot.com

SUNITA ARZANSU Supiyan on November 11, 2014 at 10:32 PM said...

Vitalea pun xblh miss...kalau miss bdn lemau je.

alyaa aidee on November 11, 2014 at 11:20 PM said...

Akak setuju.. supermama takleh lembik, kalau lesu sepanjang hari bagus sangat consume multivitamin ni

niny fariza on November 11, 2014 at 11:58 PM said...

Asas Supplement vitalea adalah yg terbaik bg saya..multivitamin..supaya lebih cergas untuk kegiatan harian

supplement eshoppe on November 12, 2014 at 4:46 AM said...

sy tabik dengan ibu yang berkerjaya nie, sbb mampu bekerja pagi di pejabat dan ptg smbg bekerja di rumah plak, supermama, untuk kekal cergas bertenaga vitalea yg membantu.

Haisa Yusoff on November 12, 2014 at 9:03 AM said...

saya la tu salah sorang supermommy..uruskan dua hero yang masih kecik ni agak mencabar..penat..letih..stress perkara biasa..tapi xpe, surirumah itu pekerjaan paling mulia...dan dengan pengambilan supplemen shaklee...iaya sgt membantu.

ummu hasni on November 12, 2014 at 10:39 AM said...

Banyak betul kan tanggungjawab seorang ibu. Kerja atau tidak, kalau dah namanya ibu, memang perlu siap sedia dengan mental dan fizikal yang kuat. Kalau tak, mana mampu nak buat segala-gala.
TIPS SAYUR LAYU KEMBALI SEGAR BERSAMA UMMI YANG CUTE

asma el Kareem on November 12, 2014 at 10:42 AM said...

Bila jadi supermom ni memang kena jaga kesihatan sebab kita bekerja, mengurus rumahtangga dan anak-anak. Kalau hubby ringan tangan membantu alhamdulillah dpt plus point. Tapi kalo pjj mcm saya memang perlukan khasiat tambahan. anywhere anytime vits Shaklee selalu di sisi.

Boleh Ke Minum Air Sejuk Semasa Hamil

Norhafizah Kamso on November 12, 2014 at 11:47 AM said...

memang jadi seorang ibu banyak tanggungjawab dan tugas. tak boleh nak duduk diam, ada je yang nak dibuat. tak kisahla kan penat mana yang penting puas hati dapat jaga anak dengan tangan sendiri, uruskan rumah tangga sendiri.

Tips Pelajar Pintar Mengikut Dr. Mohd Fadzilah Kamsah

zainah mohamad on November 12, 2014 at 12:14 PM said...

Kena cuba vitalea pulak lepas ni untuk menambah tenaga yang super duper. Sebagai ibu memang kena kuat, tambah nak layan anak-anak yang pelbagai karenah seperti 3 orang permata hati saya.

Tips Tingkatkan Sistem Imun Bayi

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template