Wednesday, November 19, 2014

Khasiat Alfafa Complex Shaklee Yang Terbaik ~

Salam pembaca semua~

Anda penggemar Alfafa? Tahukah anda bahawa Alfalfa Complex Shaklee merupakan Formula Shaklee Signature yang telah dicipta oleh Dr Shaklee sejak tahun 1950an lagi?


Alfafa Shaklee dihasilkan daripada tanaman Alfafa (medicago sativa) yang ditanam secara organik di California yang bebas daripada pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos (baja bebas kimia). Alfalfa juga dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan kerana khasiatnya yang tidak ternilai.


Penghasilan Alfafa Complex

Alfafa Shaklee dihasilkan daripada tanaman medicago sativa yang memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnyanya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa pula hanya dituai apabila ia mencapai tahap kematangan. Daun alfalfa yang matang amat kaya dengan klorofil dan nutrisi lain. 


Kandungan Tablet Alfafa Shaklee
Dalam setiap 300mg Alafafa  mengandungi vitamin A, C, E dan K dalam jumlah yang seimbang. Selain itu, Alfafa turut mengandungi pelbagai nutrien lain seperti kalsium, magnesium, kalium, fosforus, zat besi, protein, serat, asid lemak dan antioksidan.

Keistimewaan Alfafa Berbanding Jenama Lain
  • sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang)
  • alfalfa  ditanam tanpa semburan bahan kimia
  • dihasilkan dengan proses semulajadi dan tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.
  • pil boleh dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi

 Khasiat Alfafa
 Berikut adalah  khasiat alafafa Complex kepada kesihatan:-
  • Sebagai milkbooster untuk ibu yang menyusukan.
  • mencuci usus bagi membuang toksik (detoks)
  • memberi kelegaan semasa haid
  • merawat arthitis
  • bagus untuk elergi dan ekzema
  • merawat athma
  • menghilangkan kelesuan dan tekanan
  • mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang
  • meneutralkan asid dalam badan
  • merawat masalah keputihan pada wanita
  • mengembalikan keanjalan payudara
  • bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  • memulihkan urat selepas bersalin
  • membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • melegakan sembelit
  • membuang angin dalam badan
  • melegakan sakit sendi dan belakang
  • menghilangkan bau badan 
Alfafa- Raja Segala Tumbuhan

Siapakah Yang Memerlukan Alfafa
  • Ibu yang menyusukan anak. Alfalfa merangsang penghasilan hormon prolaktin.
  • Meraka yang mempunyai masalah penghadaman. Alfalfa kaya dengan fiber, membantu melancarkan sistem penghadaman. Jika diambil sebelum makan, Alfafa juga memberikan rasa kenyang.
  • Pesakit yang mempunyai darah kotor contohnya pesakit diabetes. Alfalfa berfungsi untuk membersihkan toksin dan darah (detox).
  • Mereka yang mempunyai urik asid berlebihan. Alfalfa meneutralkan semula acid tersebut.
  • Individu yang bermasalah alergi, asma dan resdung.
  • Individu yang mahu mengamalkan suplemen digalakkan mengambil alfafa bagi proses detoks  terlebih dahulu bagi memudahkan nutrisi diserap dengan lebih baik oleh badan.

Alfafa Tidak Sesuai Untuk:-
  • Pesakit buah pinggang yang telah menjalani rawatan dialisis sememangnya tidak boleh mengambil sebarang suplemen.
  • Pesakit SLE tidak boleh mengambil Alfalfa, Herblax atau Vitalea.Pengambilan hanya dibenarkan dengan konsultasi daripada doktor bertauliah.
  • Pesakit G6PD tidak boleh mengambil Alfalfa kerana Alfalfa kaya dengan Vitamin K.
  • Pesakit yang mengambil ubat Warfarin untuk mencairkan darah.
  • Ibu menyusukan anak yang mana anaknya mengalami jaundis terutamanya dalam 2 minggu awal kelahiran.
  • Ibu hamil.

Cara Makan Alfafa
  • Maksimum 10 biji sehari.
  • Mulakan dengan dos kecil. Sebagai contoh:- 2 biji sekali makan, 2 kali sehari bagi individu dewasa. Bagi ibu yang menyusukan pula, mulakan dengan dos lebih kecil seperti 1 biji sekali makan, 2 kali sehari.
  • Alfalfa tidak boleh diambik serentak dengan Vita-E, GLA Complex dan CoQHealth.
Sebelum berpisah, jom kita tengok testimoni Alfafa :-)




Dapatkan Sebotol Alfafa Complex Anda Hari Ini

Salam Sayang dan Jumpa Lagi ~

 Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!



Ekslusif Untuk Semua Pelanggan Kami :-)



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
 
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Ila Fyra:
H/P No: 013-6751381
Whatsapp: 012-8943453
ID Shaklee: 1155567
Blog: http://raikankasih.blogspot.com

27 comments:

Nursimatun Md Yusof on November 19, 2014 at 8:47 AM said...

Alfalfa ni memang vitamin shaklee Kak Tun yang pertama... Memang best amik alfalfa ni... khasiatnya banyak...

Petua Kempiskan Perut Buncit Selepas Bersalin

Rose Nazyiana on November 19, 2014 at 8:56 AM said...

Vitamin kegemaran ros ni..selain dianggap kacip fatimah untuk hubungan cinta ros amal alfalfa utk detox badan..so badan pun maintain je slim melim..hihi

Resepi Cheeskut Sedap Hingga Menjilat Jari

alyaa aidee on November 19, 2014 at 9:01 AM said...

Alfalfa ni memang ramai suka . Bukan sahaja bagus untuk detoks, ibu ibu yang nak ikhtiar meriahkn susu badan pun boleh amalkan alfalfa :)

Ila Fyra on November 19, 2014 at 9:45 AM said...

Patutlah rose nampak slim je macam anak dara, hihi...

Ila Fyra on November 19, 2014 at 9:47 AM said...

Betul kak Tun, badan pun terasa lebih ringan bila semua toksin dah disingkirkan. Khasiat yang lain pun banyak terutamanya untuk wanita.

nurul nurshida rosnan on November 19, 2014 at 10:53 AM said...

Suka sangat dengan alfalfa ni..badan ringan ja.angin angin badan semua keluar.tapi paling best ni la vitamin cinta saya.kacipfatimah perapat wanita..

Jasreena Zainal Abidin on November 19, 2014 at 12:08 PM said...

Vit kegemaran sy & suami. Dia suka alfalfa sbb dh berkurangan resdung dia.

Tips & Info >>> PNEUMOKOKAL ancam kanak-kanak

Norains Sulaiman on November 19, 2014 at 12:20 PM said...

Alfalfa memang amat bagus bagi mereka yang mempunyai masalah keputihan

Nik Azimah Awg Hamat on November 19, 2014 at 12:39 PM said...

ambik alfalfa pada mulanya untuk penyusuan tetapi terjatuh cinta pulak...sampai sekarang pun masih amalkan...

bahayanya HB rendah

sicomel ayatulhusna on November 19, 2014 at 12:44 PM said...

Belum berkesempatan lagi nak order alfalfa...bila selalu sangat baca khasiat alfalfa ni, tak sabar pulak rasa nak beli.

Niny fariza on November 19, 2014 at 1:23 PM said...

Dah lama tak beli alfalfa ni...insya Allah aakn tambah stok alfalfa...

Inch Loss Plan

Atie Ika on November 19, 2014 at 3:28 PM said...

Banyak khasiat alfalfa ye...tak pernah cuba lagi..lepas nie nak buat stok alfalfa pula laa

NAK CANTIK, NAK SIHAT MEH BACA SINI

nurulhuda sobari on November 19, 2014 at 5:05 PM said...

Alfalfa Complex nie antara first product yang membuatkan ku jatuh hati. Sangat2 besar manfaatnya.

JommSihatDanCantik -> VITAMIN HAMIL TERBAIK

faezah mohd said on November 19, 2014 at 5:08 PM said...

vitamin pertama yang saya cuba Alfalfa..memang terbaik untuk setiap wanita!

Zoe Abigail Adamant on November 19, 2014 at 5:23 PM said...

Wanita hargailah diri anda sebagai wanita. Alfalfa vitamin yang pelbagai khasiatnya

resepi hati ayam goreng kicap

Haisa Yusoff on November 19, 2014 at 6:37 PM said...

Antara vitamin kkegemaran saya...bukan utk milkbooster je,keputihan pun dah hilang sejak amalkan alfalfa ni

Nabilla illa on November 19, 2014 at 7:25 PM said...

Alfafa memang bagus untuk dalaman wanita...keputihan nabila dah tiada sejak mengambil alfafa

ida rusyeela on November 19, 2014 at 7:48 PM said...

My 1st supplement masa mula2 knl shaklee..

Jemput baca: Bagaimana Kekal Slim Selepas Bersalin Agar Baju-Baju Lama Muat Dipakai

Ain Ridzuan on November 19, 2014 at 10:15 PM said...

Alfalfa ni saya makan dulu sebab nak banyakkan susu ibu tapi dapat pula khasiat lain iaitu sebagai kacip fatimah..

Syira Masyiramaro on November 19, 2014 at 10:38 PM said...

Bab kacip fatimah,anjal dan keputihan sy mmg setuju sgt2...lagipun alfafa mmg byk khasiat. Detox pun mmg bagus
SAKIT TEKAK TAPI TAKNAK JUMPA DOKTOR

fisha hasan on November 19, 2014 at 11:40 PM said...

Alfalfa ni antra fberet Sy lah.. Mmg pelbagai khasiat la dpt dri phon alfalfa tu.. Nak.bncuh n Mnum mcm teh herba pn boleh..Ayam goreng berempah buatku tak tidur malam

Ummu Hanan on November 20, 2014 at 12:16 AM said...

Sebut pasal Alfalfa ni memang saya suka..Mana taknya, dah namanya pun teman baik wanita kan.. Kacip fatimah gitu.. Tapi, jgn tak tahu, lelaki pun boleh mengamalkan Alfalfa juga..^_^

Jemput singgah>> Tips Atasi Stretchmark Sebelum Suami 'Buka Mulut' Tak Licin Seperti Dulu

nila anggraini on November 20, 2014 at 7:31 AM said...

Alfalfa sangat baik untuk menjaga dalaman wanita dan juga berkhasiat untuk hilangkan jerawat di wajah. Apabila anda ada masalah dengan gout, andapun boleh amalkan pengambilan alfalfa.

bahaya kencing manis yang menakutkan boleh ragut nyawa anda kapan sahaja

irene kass on November 20, 2014 at 8:21 AM said...

Antara supplement pertama yang buat saya jatuh cinta dengan Shaklee.. best. 1001 khasiat.. hanya yang dah cuba je paham.

asma el Kareem on November 20, 2014 at 9:38 AM said...

Sebotol alfalfa untuk pelbagai manfaat

Tips Penyusuan Untuk Ibu Bekerja

kecik sangat on November 20, 2014 at 2:08 PM said...

Saya pengguna alfalfa.... untuk menyusukan dan keputihan... terbaik...

ieda dayah on November 20, 2014 at 3:02 PM said...

alfalfa adalah supliment pertama yang saya beli, memang best alfalfa ini untuk keintiman serta milkbooster..

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template