Sunday, November 23, 2014

Kolesterol Tinggi Membawa Padah ~ Atasinya Secara Semula Jadi

Bahaya Kolesterol Tinggi

Penyakit jantung dan strok adalah dua masalah kesihatan serius yang berpunca daripada tahap kolesterol tinggi. Ia juga berkait rapat dengan beberapa faktor seperti keturunan, diet pemakanan dan gaya hidup seseorang.

Kajian terkini membuktikan sumber semulajadi dapat membantu merendahkan tahap kolesterol secara berkesan. Kajian juga menunjukkan terdapat beberapa produk  semulajadi yang mampu mengurangkan kolesterol secara sihat dan efektif tanpa kesan sampingan.


Sterol Tumbuhan
Sterol tumbuhan atau turut dikenali sebagai Phytosterols atau stanols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolesterol. Pengambilan sumber semulajadi seperti marjerin, jus oren dan minuman yogurt yang diperkuatkan dengan sterol tumbuhan ini dapat menurunkan tahap kolesterol sebanyak 10 hingga 15 peratus.

Oat
Oat pula adalah bijirin yang mengandungi serat larut yang dikenali sebagai 'beta glukan' yang terbukti merendahkan tahap kolesterol. Kandungan serat, karbohidrat kompleks dan protein yang tinggi turut membantu menstabilkan kadar glukos di dalam darah.


Minyak  Ikan Omega 3
Minyak Ikan Omega 3 adalah asid  lemak yang penting bagi metabolisme normal kerana ia mengandungi asid lemak tepu (EPA) bagi mengurangkan inflamasi (keradangan) di seluruh badan.


Badam dan Walnut
Kajian membuktikan bahawa pengambilan walnut danbadam boleh mengurangkan kolesterol di dalam darah. Kaya dengan asid lemak poli tak tepu , walnut juga membantu mengekalkan salur darah yang sihat dan anjal.


Minyak Zaitun
Minyak zaitun mengandungi campuran antioksida yang kuat yang boleh mengurangkan kadar kolesterol tidak baik (LDL) tanpa mengurangkan kolesterol baik (HDL). Disarankan untuk mengambil dua sudu (23 gram) minyak zaitun sehari.



VITAMIN SHAKLEE
Set Kolesterol Shaklee yang mengandungi sterol tumbuhan dan minyak ikan Omega 3 amat berkesan dalam membantu mengurangkan kolesterol tidak baik di dalam badan (LDL) serta mengekalkan kolesterol baik (HDL).

Set Kolesterol Shaklee

Jom kita tengok bagaimana kedua-dua vitamin ini berfungsi dalam membantu mengurangkan kolesterol di dalam badan.

Phytocol-ST
Phytocol-ST bertindak dengan cara menghalang penyerapan kolesterol ke dalam darah.


Sterol Tumbuhan di dalam Phytocol ST menghalang penyerapan kolesterol ke dalam darah


Omega Guard 
Omega Guard  pula bertindak dengan cara menyingkirkan kolesterol di dalam darah.

 Omega Guard Meningkatkan paras HDL dan menyingkirkan LDL

Sayangi Jantung Anda!
 ~Dapatkan Set Kolesterol Anda Hari Ini ~

Salam Sayang & Jumpa Lagi!

Dapatkan Set Kecantikan Kulit Anda Hari Ini

Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!

 

 JOM ORDER CEPAT-CEPAT dengan harga terbaik daripada saya !!!

  ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **  

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Ila Fyra:
H/P No: 013-6751381
Whatsapp: 012-8943453
ID Shaklee: 1155567
Blog: http://raikankasih.blogspot.com

20 comments:

Maria Firdz on November 23, 2014 at 4:10 PM said...

Nice sharing...

nila anggraini on November 23, 2014 at 4:28 PM said...

Bahayanya kolesterol perlu anda ketahui. Ianya boleh mengakibatkan sakit jantung dan juga strok. Amalkan pengambilan omega dan Phytocol-ST untuk menjaga jantung yang sihat

Niny fariza on November 23, 2014 at 4:59 PM said...

Perkongsiaan tentang kolesterol sangat famous sekarang sebab ramai yang menghadapai masalh ni dengan cara pemakanan yang tidak seimbang sekarang..

Resepi Kek Pecan

fisha hasan on November 23, 2014 at 5:41 PM said...

Kolestrol Sgt merbahaya.. Pemakanan zaman skrg Mmg menurun ke arah high cholesterol.. Tak kontrol Mmg saje cari nahas lah kan.. Hehe

Syira Masyiramaro on November 23, 2014 at 6:08 PM said...

Mak sy penah ada kolestrol tinggi..dia amalkan omega je alhamdulillah dah ok paras kolestrol dia tuuu

alyaa aidee on November 23, 2014 at 6:20 PM said...

Suka nya dua-dua ni. Memang sangat bagus untuk kolestrol. Setakat ni baru cuba omega, akan datang nak gabungkan sekali dengan phytocol

Amalina Ahmad on November 23, 2014 at 6:57 PM said...

kolesterol memang bahaya, kena amalkan pemakanan yang sihat di samping mengambil supplement yang bersesuaian

Hilangkan Mual, Perut Sebu Dengan Peppermint Ginger Plus

sicomel ayatulhusna on November 23, 2014 at 9:03 PM said...

kolestrol tinggi memang bahaya, boleh membawa maut..kawal pemakanan anda, cari supplement yang boleh bantu anda kawal kolestrol tinggi.

kawal kolestrol secara semulajadi

Nik Azimah Awg Hamat on November 24, 2014 at 6:15 AM said...

Gandingan omega guard dan phytocol mmg terbaik utk kolestrol

parut jerawat makin pudar, kulit makin berseri

nurulhuda sobari on November 24, 2014 at 9:42 AM said...

Sekat sebelum parah. Amalkan 2 item nie in sya Allah dapat membantu kita untuk menjalani kehidupan yang lebih bermakna

JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

kecik sangat on November 24, 2014 at 9:43 AM said...

Jangan ambil mudah kesihatan dalaman nie.. terlebih kolestrol sangat bahaya untuk kesihatan. bukan tuk orang tua sahaja... org mudah pon perlu jaga....

Kamalia Lee on November 24, 2014 at 11:40 AM said...

Kolesterol penting utk fungsi tubuh, namun apabila LDL kolesterol berlebihan, ianya meningatkan risiko penyakit kardiovaskular

Ila Fyra on November 24, 2014 at 4:47 PM said...

Betul tu nila. Baru-baru ni ada classmate masa belajar tiba-tiba sahaja meninggal dunia disebabkan serangan jantung mengejut. Berpunca dari kolesterol yang tinggi. Memang bahaya juga jika kita tak jaga pemakanan dan tidak bersenam.

Ila Fyra on November 24, 2014 at 4:49 PM said...

Betul tu Amalina, kena rajin bersenam juga :-)

faezah mohd said on November 24, 2014 at 5:15 PM said...

kawal pemakanan,banyakkan aktiviti sihat seperti senaman

dhiya hussin on November 24, 2014 at 6:34 PM said...

Saya suka sgt2 simulasi bagaimana Phytocol-ST bertindak menghalang kolestrol jahat masuk. Ia umpama penjaga gol yang menghalang bola bolos dalam gol!

Ila Fyra on November 24, 2014 at 7:18 PM said...

Memang kan dhiya, macam cerita fiksyen je.Tapi memang benar phytocol mampu menghalang kolesterol masuk ke salur darah!

Nursimatun Md Yusof on November 24, 2014 at 11:12 PM said...

Sekarang tengah cuba konsisten omega dulu.. kalau bajet lebih annti nak try phytocol pulak

Mengapa Perlu Berhenti Merokok? Apa Kebaikannya Untuk Anda, Keluarga Dan Masyarakat?

asma el Kareem on November 25, 2014 at 8:05 AM said...

Memang menakutkan kalau tak menjaga pemakanan dan kurang bersenam.

Jalan-jalan di Seremban

Muhammad Faiz Mohamed Saaid on November 27, 2014 at 9:16 PM said...

Oh tidak kolestrol

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template