Thursday, November 20, 2014

Krim Ruam Lampin Bayi Terbaik

Salam pembaca semua.

Dalam entri yang lepas saya telah menceritakan jenis-jenis ruam yang sering terjadi pada bayi.  Pada kali ini saya akan ceritakan pula tentang ruam lampin secara terperinci. Ruam lampin antara ruam yang yang sangat mudah terjadi kepaDa bayi dan ruam ini sangat menyakitkan hingga boleh menyebabkan bayi menangis secara tiba-tiba. Mana tidaknya, ruam lampin ini sangat memedihkan dan adakalanya boleh sampai melecet.

Ruam Lampin Pada Bayi


Antara Penyebab Ruam Lampin
  • Najis Lambat Dibersihkan
    Najis yang dibiarkan lama tanpa dicuci adalah punca utama yang sering menyebabkan ruam lampin di samping kesan-kesan lain seperti jangkitan kuman. Ini lebih kerap berlaku sekiranya bayi mengalami masalah cirit-birit. Maka, bersihkanlah najis bayi dengan kerap dan gunakanlah lampin cloth diaper yang lebih selamat berbanding pampers biasa. Penggunaan Krim Herbal Blend Shaklee juga sangat membantu masalah ruam lampin bayi ini.


  • Kulit Bayi Alah Kepada Sabun atau Bahan Kimia
    Ruam  juga boleh terjadi berlaku apabila terdapat siasa sabun yang tertinggal semasa pakaian bayi dicuci. Kulit bayi yang sensitif akan terdedah kepada bahan kimia dari sabun tersebut.  Bahan kimia di dalam baby wipes tertentu juga boleh menyebabkan ruam lampin. Oleh yang demikian, gunalah pencuci yang khusus untuk pakaian bayi atau gunakan Pencuci Fresh Laundry Concentrate yang sememangnya selamat untuk pakaian bayi dan tidak mengandungi bahan kimia berbahaya.

  • Air Kencing dan Jangkitan Kuman
    Bahagian punggung dan kemaluan yang basah akibat air kencing juga adalah antara penyebab ruam lampin yang kerap. Ini berlaku bila air kencing bayi bertindakbalas untuk menghasilkan ammonia dan acetone. Bahan-bahan inilah yang menyebabkan ruam atau radang kepada kulit bayi. Ia bertindak dengan memecahkan lapisan pelindung yang biasanya dihasilkan oleh kulit. Akibatnya, kulit menjadi merah dan mungkin membengkak. Ini juga memberikan laluan kepada kuman dan kulat untuk menyerang kawasan kulit berkaitan. Seperti masalah najis tadi, saya juga menyarankan penggunaan cloth diapers berbanding pampers biasa. Penggunaan Krim Herbal Blend juga amat digalakkan bagi memberikan perlindungan yang lebih kepada kulit bayi.


Tips Mengelakkan Ruam Lampin
  • Tukarkan lampin bayi secara kerap dan dengan cepat selepas dia membuang air kecil dan air besar.
  • Sesekali  biarkan bayi tanpa memakai lampin seberapa lama yang mungkin untuk memberikan pengudaraan yang lebih baik.  
    • Pakaikan lampin secara longgar supaya ada ruang untuk udara beredar di sekeliling punggung bayi. 
    .
  •  Cuci bahagian punggung dan kemaluan bayi dengan rapi setiap kali dia membuang air besar. Pastikan yang kulit bayi telah bersih dan kering sebelum memakaikan lampin baru.
  • Sapukan sedikit Krim Herbal Blend  secara nipis pada punggung bayi setiap kali menukar lampin.
  • Sekiranya masalah ruam lampin masih berterusan selepas 3-4 hari dan ianya bertambah teruk, bawalah anak berjumpa Doktor kerana kemungkinan jangkitan kuman yang lebih serius telah berlaku. 
Nota: Jangan guna bedak talkum. Ia tidak melindungi daripada ruam lampin dan boleh menyebabkan geseran dan menyebabkan iritasi kepada kulit bayi.


Jom kita tengok testimoni daripada ibu-ibu yang berpuasa hati dengan penggunaan Krim Herbal Blend ini.

Herbal Blend Membantu Masalah Ruam Lampin Bayi

Herbal Blend Membantu Pelbagai Masalah Kulit Bayi
Herbal Blend Untuk Seisi Keluarga

Pengalaman saya sendiri, Krim Herbal Blend ini memang sangat bagus sebab ia boleh digunakan untuk seisi keluarga, daripada bayi akmal sampailah ke nenek Akmal hihi. Jimat pun sangat jimat sebab harganya jauh lebih murah berbanding Krim lain yang pernah saya beli dahulu.


Salam Sayang & Jumpa Lagi. 

Dapatkan Krim Herbal Blend Anda Sekarang



  Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!





Ekslusif Untuk Semua Pelanggan Kami :-)



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
 
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Ila Fyra:
H/P No: 013-6751381
Whatsapp: 012-8943453
ID Shaklee: 1155567
Blog: http://raikankasih.blogspot.com

20 comments:

nila anggraini on November 20, 2014 at 11:19 AM said...

Ruam lampin memang memprihatinkan para ibu....kasihan kan pada bayi yang terkena ruam lampin ini. Tapi anda jangan risau kerana ade herbal blend yang akan bantu anda selesaikan masalah anda.
bahaya kencing manis yang menakutkan boleh ragut nyawa anda kapan sahaja

SUNITA ARZANSU Supiyan on November 20, 2014 at 1:19 PM said...

Herbal blend teman setia si manja saya.dulu mmg slalu kena ruam..merah2 je.kesian asyik ngs je.sekarang kalau nampak je merah...cpt2 sapu herbal blend.

Nik Azimah Awg Hamat on November 20, 2014 at 1:22 PM said...

krim serbaguna kami sekeluarga...lebih-lebih lagi jika balik kg..nyamuk memang suka sangat gigit puteriku yang comel...

berkesankah omega guard?

Niny fariza on November 20, 2014 at 1:37 PM said...

Saya gunakan herbal blend tuk ruam lampin anak dan juga gigitan nyamuk..

Inch Loss Plan

sicomel ayatulhusna on November 20, 2014 at 1:43 PM said...

Herbal blend tak pernah guna lagi...selalu sangat tak sempat nak order.

Keistimewaan Gla Complex

Atie Ika on November 20, 2014 at 1:54 PM said...

untuk gatal2 sesuai tak selain untuk atasi masalah ruam lampin?

BACA SINI JIKA FOBIA MAKAN UBAT BILA DEMAM

Zoe Abigail Adamant on November 20, 2014 at 2:00 PM said...

Krim serba guna.hehe elok sangat..

erti penuaan

kecik sangat on November 20, 2014 at 2:10 PM said...

Memang bgus krim nie... saya guna pada kulit kering di siku dan tumit kaki... tuk anak pula saya sapu bila die trkena gigiyan nyamuk ... hasil nya...trrbaik...

Kamalia Lee on November 20, 2014 at 2:50 PM said...

Belum lg pernah try herbal blend utk ruam lampin sbb anak-anak dh besar bila kenal Shaklee. Yg kecik tu pun jarang kena sbb saya cepat-cepat beri pengudaraan bila mula timbul ruam

Haisa Yusoff on November 20, 2014 at 4:48 PM said...

Krim yang sentiasa dibawa ke mana sahaja. Ank saya xde masalah ruam lampin, tapi sesekali kena gigit nyamuk, zasss sapu krim ni..lagi satu, saya sapu kat tumit...memang licin...hihi

alyaa aidee on November 20, 2014 at 4:59 PM said...

Herbal blend memang best. Sapu kat eczema boleh, kulit gatal boleh, ruam lampin boleh, kena gigit nyamuk boleh. Semua lah :)

Nursimatun Md Yusof on November 20, 2014 at 6:36 PM said...

Memang best herbal blend ni... Saya sendiri pun guna untuk anak2...

Atasi Berat Badan Berlebihan Sebelum Di Ejek Seperti Tong Drum Oleh Suami Sendiri!!!

Rose Nazyiana on November 20, 2014 at 9:20 PM said...

Herbal blend best..1 rumah wajib 1..harga pun berbaloi mampu milik kot..hehe

Hantaran Kahwin Shaklee Untuk Yang Tersayang

Amalina Ahmad on November 20, 2014 at 9:43 PM said...

saya selalu guna herbal krim dekat anak2 bila kena nyamuk, terutamanya ketika balik kampung. bila sapu terus dah tak gatal-gatal lagi


Info Penyusuan Yang Perlu Diketahui Jika Anda Pertama Kali Bakal Bergelar Ibu

faezah mohd said on November 20, 2014 at 9:48 PM said...

bukan setakat ruam lampin saya letak krim ni,kena gigit nyamuk,gatal-gatal pun saya cepat letak..saya pun join sama guna krim ni..menjimatkan

fisha hasan on November 20, 2014 at 10:59 PM said...

Ruam ni awal2 gatal..Lama2 luka jadinya.. Kalau kita pun tak selesa.. Apatah Lagi baby yg tak tau Pape.. Herbal blend Mmg dpt mmbntu hilangkan ruam.. Blh juga utk kegunaan lain misalnya nak hilangkan parut jerawat.. Berkesan.. RESVERATROL : ELAK ANDA MATI CEPAT

Syira Masyiramaro on November 20, 2014 at 11:31 PM said...

krim paling best pernah sy guna..kulit gatal dapat dikurangkan, pastu kalau nyamuk gigit mmg lega lepas sapu dengan krim ni. sebab kulit sy jenis sensitif. nyamuk suka huhu

APA DAH JADI DENGAN PERUT BERANGIN

asma el Kareem on November 21, 2014 at 1:42 PM said...

Krim ni saya ganti dengan losyen yang digunakan setiap hari. Bukan saya je malah seisi keluarga pun menggunakan krim ni untuk gigitan nyamuk dan juga urutan.

Risau Kena Potong Kaki

irene kass on November 21, 2014 at 5:43 PM said...

Memang bagus untuk rashes. Kalau kena chix pox pun boleh sapukan.. anak tak rasa miang2.. kulit anak2 pun jadi lembut je..

Dr Akbar Abdullah on August 12, 2015 at 4:24 PM said...


Info yang sangat berguna untuk merawat ruam lampin. Selain itu, bagi mengelak masalah ruam lampin daripada melarat atau berulang, kita juga harus berhati-hati dengan susu formula yang diberikan kepada anak kerana silap produk boleh menyebabkan risiko alahan kulit.

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template