Friday, November 21, 2014

Seksanya Bila Patah Tulang ~ Set Vitamin Patah Tulang Shaklee Membantu Penyembuhan Lebih Pantas

Salam semua.

Baru-baru ni ada sahabat lama saya yang patah tulang akibat terjatuh ketika menaiki motor. Cerita ini pun hanya saya ketahui setelah sebulan ianya berlaku apabila saya berjumpa dengan rakan lama yang lain. Sembang punya sembang, kawan saya pun tanya "Eh, takde ke vitamin yang boleh bantu untuk patah tulang, kesian dah sebulan bersimen tapi masih tak ok lagi tulangnya tu"? Sebelum saya terangkan jenis-jenis vitamin yang sesuai untuk diambil, mari kita tengok dulu info tentang Patah Tulang ini.

Kesakitan Akibat Patah Tulang Memang Menyeksakan

Patah Tulang
Patah tulang atau fraktur berlaku apabila sesuatu tulang mengalami keretakan atau kepatahan. Ia akan berlaku jika sesuatu tulang itu tidak dapat menahan beban atau tekanan yang dihadapinya

Jenis-Jenis Patah
Ada beberapa jenis fraktur yang biasa ditemui:
  • Fraktur tertutup - frakur yang berlaku di mana tiada luka ataupun tulang yang patah itu tidak terdedah kepada udara luar
  • Fraktur terbuka - kepatahan tulang yang mempunyai luka dan terdedah kepada udara luar
  • Fraktur penuh - kepatahan tulang yang berlaku dimana tulang itu patah kepada dua atau lebih serpihan
  • Fraktur tidak penuh - keretakan yang berlaku kepada tulang tersebut
  • Fraktur stres - fraktur yang berlaku disebabkan oleh pergerakan yang berulang di mana tulang itu tidak dapat menahan bebanan tersebut ( seperti berlari atau kawat ) . Tulang akan mengalami keretakan yang amat halus di mana tidak dapat ditunjukkan oleh sinar x pada peringkat awal
Penyebab Tulang Patah.
Tulang patah boleh terjadi bila seseorang :-
  • jatuh sama ada dari tempat tinggi atau terlanggar sesuatu
  • kemalangan jalan raya
  • didera (penderaan kanak-kanak)
  • melakukan aktiviti yang berulang seperti berlari atau kawat (fraktur stress)

Rawatan Patah Tulang

Rawatan fraktur tulang bergantung kepada jenis dan lokasi tulang tersebut. Rawatan awal patah tulang adalah immobilisasi. Menggantung anggota yang patah pula boleh mengurangkan kesakitan dan kebengkakkan. Rawatan secara pembedahan juga dibuat bagi kes-kes tertentu seperti serpihan tulang yang yang tidak boleh disambung dengan sempurna dan  patah yang melibatkan sendi.


Set Vitamin Patah Tulang Shaklee 


Ostematrix
Ostematrix merupakan suplemen yang sangat penting untuk menguatkan tulang, membantu fungsi saraf dan mengelakkan kekejangan otot akibat kepatahan.

Ostematrix adalah Vitamin Yang Amat penting Untuk Penyembuhan Tulang Patah

ESP
ESP merupakan sumber protein terbaik  amat penting untuk membina semula tulang yang patah atau retak. Protein juga diperlukan bagi pertumbuhan sel-sel baru yang tercedera atau mungkin sudah mati.



Omega Guard
Omega Guard boleh melambatkan degradasi tulang rawan pada sendi dan  membaiki sendi yang tercedera akibat patah. Omega Guard juga bertindak mengurangkan keradangan atau bengkak, sebagai pelincir dan membantu untuk bergerak dengan lebih mudah. 


Zinc Complex
Sekiranya anda menjalani rawatan pembedahan bagi merawat masalah tulang patah, pengambilan Zinc Complex mampu mempercepatkan penyembuhan luka. Zinc Complex amat penting untuk sintesis DNA, pembahagian sel, pembentukan kolagen, sintesis protein, dan fungsi imun yang diperlukan untuk pertumbuhan semula tisu dan pembaikan luka.


Dapatkan Set Patah Tulang Shaklee Hari Ini.

Salam sayang dan Jumpa Lagi.

p/s: Mudah-mudahan sahabat saya itu akan segera pulih dan sembuh dari  masalah tulang patah ini. Amin!

Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!

 

 JOM ORDER CEPAT-CEPAT dengan harga terbaik daripada saya !!!

  ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **  

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Ila Fyra:
H/P No: 013-6751381
Whatsapp: 012-8943453
ID Shaklee: 1155567
Blog: http://raikankasih.blogspot.com

10 comments:

Puan Asmaa on November 21, 2014 at 3:55 PM said...

nice info,sis...=)

asma el Kareem on November 22, 2014 at 6:24 AM said...

Untuk ikhtiar akibat tulang patah..perkongsian yang berguna.

Adik Manis 40an

sicomel ayatulhusna on November 22, 2014 at 7:02 AM said...

Nasib baik ada supplement shaklee boleh bantu baik pulih tulang patahkan...

merawat keputihan dengan supplement shaklee

Niny fariza on November 22, 2014 at 9:16 AM said...

Kaka ipar pernah patah tulang..consume ESP alhamdulillah ceapt sembuh..

Masalah Kesuburan

Kamalia Lee on November 22, 2014 at 9:23 AM said...

Wahhh info yg berguna ni. Thanks

Syira Masyiramaro on November 22, 2014 at 9:40 AM said...

Adik sy ada alami fraktur tak penuh ...ada bg dia oste yp dia malas nak makan. Tp naseb baik dapat recover dlm tmpoh 4 bulan.mgkin sbb dia x lasak kot

irene kass on November 22, 2014 at 3:21 PM said...

Thx for the info. Baru2 ni nenek jatuh dan patah pergelangan tangan. Nak beri dia cuba set ni.

Ila Fyra on November 22, 2014 at 6:01 PM said...

Boleh sangat Irene. Paling penting adalah Ostematrix dan ESP. InsyaAllah, memang cepat kesembuhannya nanti :-)

faezah mohd said on November 22, 2014 at 8:37 PM said...

supplement banyak membantu orang yang amat memerlukan,untuk menjana kesihatan yang lebih baik

kecik sangat on November 24, 2014 at 9:48 AM said...

ibu saya pon pernah juga patah kaki.. belum kenal shaklee,jadi xdapat nk membantu sangat. ibu pula xgemar minum susu,jadi agak lambat pertumbuhan tulang baru.. makan masa juga untuk sembuh.

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template