Friday, December 5, 2014

Program Jom Makan Buah 2014 di Putrajaya (5-7 Disember 2014)

Salam semua :-)

Tengahari tadi saya  sempat berkunjung ke program Jom Makan Buah 2014 di Taman Warisan Pertanian Presint 16, Putrajaya. Seronok juga membeli di sini, boleh dikatakan ia seperti program MAHA yang kecil. Bukan setakat buah-buahan, jualan makanan ringan dan bunga-bungaan pun ada.

Jom Makan Buah

Jom kita tengok aktiviti yang diadakan di sepanjang 3 hari ini :-

5 Disember 2014 (Jumaat)

10.00 pagi – 10.00 malam
  • Jualan buah-buahan, produk proses dan bunga-bungaan
  • Pameran Buah-buahan Nadir
  • Demontrasi masakan dan penyediaan minuman berasaskan buah-buahan
3.00 petang – 6.00 petang
  • Bengkel khidmat nasihat pertanian
    Kaedah Penyediaan Tapak Tanaman Pokok Buah-buahan
    Kaedah Penyediaan Media Tanaman Pokok Buah-buahan

6 Disember 2014 (Sabtu)
10.00 pagi – 10.00 malam

  • Jualan buah-buahan, produk proses dan bunga-bungaan
  • Pameran Buah-buahan Nadir
  • Demontrasi masakan dan penyediaan minuman berasaskan buah-buahan
10.00 pagi - 1.00 petang
  • Bengkel khidmat nasihat pertanian
    Kaedah Penyelenggaraan Pokok Buah-buahan (Kawalan makhluk perosak dan penyakit)
3.00 petang – 6.00 petang
  • Bengkel khidmat nasihat pertanian
    Kaedah Pembajaan dan Nutrisi Tanaman Pokok Buah-buahan

7 Disember 2014 (Ahad)
10.00 pagi – 10.00 malam
  • Jualan buah-buahan, produk proses dan bunga-bungaan
  • Pameran Buah-buahan Nadir
  • Demontrasi masakan dan penyediaan minuman berasaskan buah-buahan
10.00 pagi - 1.00 petang
  • Bengkel khidmat nasihat pertanian
    Khasiat Buah-buahan Nadir

Dalam jadual di atas banyak aktiviti yang berkaitan dengan buah-buahan nadir. Buah apa tu ye? Jom kita tengok :-)

Inilah Buah-buahan Nadir

Buah Cohonie Palm dan Double Coconut. Memang tak pernah jumpa sebelum ni.
Paling best membeli belah tadi ialah buah mangga. Memang banyak yang saya borong sebab kami sekeluarga memang suka makan buah mangga. Yang bestnya gerai ini turut menyediakan buah mangga percuma untuk dirasa. Memang terbaik!

Buah durian pun ada, tapi harganya boleh tahan mahal juga maklumlah bukan musim buah durian sekarang.

 Kedai buah-buahan potong/ jeruk pun ada. Bagi yang tak sabar nak makan buah, bolehlah beli yang dah siap dipotong dulu.

Jadi pada warga Putrajaya dan mereka yang berhampiran, jemputlah datang beramai-ramai ke program ini.

Salam Sayang.


Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!
 

Ekslusif Untuk Semua Pelanggan Kami :-)


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
 
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Ila Fyra:
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar Shaklee Semenyih, Putrajaya dan Setiawangsa (COD)
H/P No: 013-6751381
Whatsapp: 012-8943453
ID Shaklee: 1155567
Blog: http://raikankasih.blogspot.com

14 comments:

Haisa Yusoff on December 6, 2014 at 3:05 AM said...

Wahhhh...syoknya. Saya memang hantu buah..hihi

cheezylady on December 6, 2014 at 9:40 AM said...

Best kan dapat makan buah... Kalau dekat dah lama pegi... hihihi

Ila Fyra on December 6, 2014 at 9:41 AM said...
This comment has been removed by the author.
Ila Fyra on December 6, 2014 at 9:47 AM said...

Hihi, jomlah datang putrajaya- sambil jalan-jalan.

Nik Azimah Awg Hamat on December 6, 2014 at 11:38 AM said...

Mcm best je..nk kena ajak hubby p ni

GABUNGAN MANTAP UNTUK KULIT SIHAT DAN CANTIK

sicomel ayatulhusna on December 6, 2014 at 3:41 PM said...

Meleleh air liur tengok jeruk buah...nak pergi jauh...huhu

performance drink minuman bertenaga dari shaklee

Syira Masyiramaro on December 6, 2014 at 4:10 PM said...

Terliur tgk byk buah ..sy suka buah yg boleh dicicah dgn kuah rojak

Niny fariza on December 6, 2014 at 11:41 PM said...

bestnya tengok buah2 yang dipamerkan..

Hamil dan Berpantang

nurulhuda sobari on December 6, 2014 at 11:57 PM said...

Bestnya kalau dapat ke sana. Huda memang sukakan buah..

JommSihatDanCantik -> CARA TERBAIK NAK BELI VITAMIN C

Zoe Abigail Adamant on December 7, 2014 at 8:12 AM said...

Menarik btol coconut plum dan double coconut tu.memang 1st time tngok


anda penghidap Resdung/sinus?

Kamalia Lee on December 7, 2014 at 2:18 PM said...

bestnyer adehh..bawak anak-anak ni mesti best, anak-anak sume suka makan buah

asma el Kareem on December 8, 2014 at 3:17 AM said...

Kat rumah mesti kena ada stok buah..
Blog Giveaway Contest

ummu hasni on December 8, 2014 at 1:55 PM said...

Aih....tengok buah mangga teringat jeruk mangga asam boi..haha

Jom tengok Promosi Berganda Shaklee untuk Disember 2014

kecik sangat on December 11, 2014 at 6:38 PM said...

Buah buahan tempatan pilihan hati...

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template