Tuesday, December 2, 2014

Tips Atasi Selulit Hingga Boleh Berkata 'Selulit Tidak Kelihatan Lagi"

Salam semua :-)

Hari ni saya nak cerita pula tentang Selulit. Selulit atau  dikenali sebagai stretch mark ini memang sangat-sangat ditakuti oleh kaum wanita kerana kehadirannya menyebabkan kulit kita yang cantik berubah menjadi seperti kulit jeruk di bahagian-bahagian tertentu seperti di perut dan peha. Selulit selalu terjadi terutamanya kepada wanita selepas  melahirkan bayi.

Apa itu selulit?
Selulit adalah kumpulan lemak yang boleh mengakibatkan garis-garis kulit pecah pada bahagian tertentu seperti lengan, perut dan peha. Ia berlaku disebabkan pengumpulan toksin yang memusnahkan struktur kollagen dan elastin pada lapisan kulit dan juga membuatkan pengaliran darah menjadi kurang efisyen. Selulit juga dikaitkan dengan pertambahan berat badan dan fungsi metabolik seperti banyak makan, tidak bersenam, hormon tiroid yang tidak aktif dan alahan pada makanan. Memakan makanan berkalori secara berlebihan adalah penyebab utama pembentukan selulit.

Masalah Selulit Sering Terjadi Kepada Wanita


Fakta Tentang Selulit

Kehadirannya adalah normal
Ketika semua wanita mengeluh tentang wujudnya selulit pada tubuh mereka, perlu diketahui bahawa kewujudannya memang perkara normal. Sebahagian pakar perubatan berpendapat bahawa selulit adalah karektor sekunder seorang wanita seperti memiliki payu dara atau pinggul yang lebar.

Perbezaan antara selulit dan kulit yang sihat


Kenapa Selulit Banyak Terjadi kepada Wanita?
  • wanita menyimpan lemak pada bahagian bawah badan, kaki, perut dan punggung.
  • wanita lebih kerap mengalami masalah kitaran dan sembap air (fluid retention) terutamanya ketika mengandung

Sesiapa pun boleh ada selulit termasuk artis terkenal antarabangsa
Masalah selulit adalah perkara normal terutama di kalangan wanita selepas masalah berat badan. Ia biasa berlaku pada mereka yang mempunyai berat badan berlebihan kerana menonjolnya lemak di dalam lapisan dermis. Selulit juga biasa terjadi pada ibu hamil dan mereka yang mengamalkan gaya hidup kurang sihat.

Selulit boleh dikurangkan
Jangan terkejut kerana masalah selulit boleh dikurangkan daripada badan anda. Tetapi anda perlu berkorban banyak perkara demi mengurangkan kehadiran selulit. Perubahan paling jelas sudah pasti mengubah gaya hidup lebih sihat, menjaga pemakanan dan memperbanyakkan aktiviti senaman agar kulit menjadi lebih tegang dan sihat.

Gunakan krim anti selulit
Kini terdapat banyak produk krim anti selulit di pasaran. Walaupun ia tidak memberikan kesan pantas tetapi tidak salahnya mencuba. Pilih krim anti selulit dan skrub yang mengandungi kafein, ia mampu bertindak sebagai diuretik bagi mengurangkan lebihan cairan dan menegangkan kulit buat sementara. Kesannya hanya membuatkan selulit kurang kelihatan, tetapi ia bukan penyelesaian jangka panjang.

Antara Penyebab Selulit
  • memakan makanan pedas juga mempunyai kesan terhadap pembentukan selulit kerana toksin yang dihasilkan berkumpul dalam kelenjar lemak.
  • tekanan dan kurang rehat menyebabkan kelenjar turut tertekan, lalu menghalang kelancaran pembuangan bahan tidak diperlukan tubuh.
  • pengambilan makanan seperti gula, mentega, lemak haiwan dan garam yang berlebihan
  • perubahan hormon seperti estrogen yang merupakan salah satu sebab timbulnya selulit
  • pengambilan kafein yang banyak dan duduk lama di kerusi menyebabkan aliran darah tidak lancar dan memudahkan penghasilan selulit.
  • berdiri terlalu lama, berat badan yang bertambah (obesiti) dan tidak melakukan senaman

Apakah cara yang boleh dilakukan untuk menghilangkan selulit?

Disebabkan oleh ciri-ciri selulit itu sendiri, agak mustahil untuk menghilangkan selulit sepenuhnya. Apa yang boleh kita lakukan adalah mengurangkan lemak kerana pengurangan lemak boleh mengurangkan kesan selulit.

Cadangan Vitamin Shaklee Untuk Masalah Selulit adalah sama dengan Set Kurus Shaklee seperti berikut:-

Cadangan Set Selulit Shaklee

Langkah pertama - Detox
Detox bermaksud proses pengeluaran racun atau zat-zat yang bersifat racun dari dalam tubuh. Pembersihan dan detox meningkatkan proses semulajadi pengeluaran toksin dari dalam badan.
Vitamin yang dicadangkan: Alfafa/Herblax

Langkah kedua - Pecahkan Lemak/Bakar
Vitamin yang dicadangkan: Lecithin/Omega. Baca tentang Fungsi Omega dan Lechitin di sini.

Langkah ketiga - Membina Otot
Membina semula otot adalah penting selepas badan kehilangan lemak bagi mengelakkan badan menjadi geleber.
Vitamin yang di cadangkan : ESP/Cinch Shake


Jom kita tengok testimoni Set Ini


Selamat Tinggal Selulit!!


Dapatkan Set Selulit Anda Hari Ini.

Salam Sayang dan Jumpa Lagi ~

 Saya adalah pengedar Shaklee Semenyih, Bangi Lama, Putrajaya dan Setiawangsa.  Penghantaran juga dibuat ke seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak menggunakan perkhidmatan poslaju dan Kurier. Harga istimewa menanti semua pelanggan kami.!


Ekslusif Untuk Semua Pelanggan Kami :-)



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
 
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Ila Fyra:
H/P No: 013-6751381
Whatsapp: 012-8943453
ID Shaklee: 1155567
Blog: http://raikankasih.blogspot.com

10 comments:

Nik Azimah Awg Hamat on December 2, 2014 at 4:21 PM said...

yang ada selulit boleh try suplemen ni...

SELAMAT TINGGAL GASTRIK

Niny fariza on December 2, 2014 at 5:10 PM said...

Wah set selulit pun ada juga yer..

Jom baca Kulit Kering dan Menggelupas

Nursimatun Md Yusof on December 2, 2014 at 6:14 PM said...

Selulit ni memang masalah besar juga ni... Malu kalau di lihat orang.. hihihi

Tampil Cantik Menawan Tanpa Jerawat Dan Jeragat Di hari Bahagia? Apakah Caranya?

alyaa aidee on December 2, 2014 at 8:13 PM said...

Alhamdulillah stretchmark saya dah 99% hilang.. Hehe :)

Atie Ika on December 2, 2014 at 10:55 PM said...

tak cantik kan bila ada kesan selulit pada tubuh...jom atasi selulit dgn set dari shaklee

CANTIK TANPA JERAWAT

supplement eshoppe on December 2, 2014 at 11:24 PM said...

Nak cuba lah set kulit nie.strechmark masih belum hilang lg di bahagian perut.

fisha hasan on December 2, 2014 at 11:37 PM said...

Saya Suka esp.. Sbab Mmg hilang betul.. Bkn auta ni.. Hehe..
SAYA PENGSAN SEMPENA PROMOSI DISEMBER

nurulhuda sobari on December 3, 2014 at 8:55 AM said...

Esp terbaik kuasa 2.haha..boleh gitu. Sebab keloid dah kurang. Yeayyy!!

JommSihatDanCantik -> CARA MEMBUATKAN KULIT MUKA BENAR-BENAR BERSIH

asma el Kareem on December 3, 2014 at 2:15 PM said...

Good info..terima kasih atas perkongsian

Sihat Gagah Kurangkan Risiko Prostat

sicomel ayatulhusna on December 5, 2014 at 9:59 AM said...

masa hamil banyak sangat selulit...sekarang dah hilang...yang paling saya suka esp shaklee...

jom buang lemak dengan lecithin shaklee

Post a Comment

Jom tinggalkan komen anda di sini :-)

Pendaftaran Ahli Shaklee

Nama Penuh:
E-mail:
No Kad Pengenalan
No Telefon:
Alamat Penuh:
Nama Bank &No Ac Untuk Bayaran Bonus
Status Bujang
Berkahwin
Nama Pasangan dan No Kad Pengenalan Pasangan
Pilihan Keahlian. Bayaran Ke Ac: Maybank -Elza Lovely Enterprise - 512183143403 Bayaran RM75 (Semenanjung Malaysia)
Bayaran RM85 (Sabah& Sarawak)
Keahlian Percuma Dengan Pembelian 200UV
Maklumat Pembayaran
Pesanan/Nota:

This online form was provided by Freedback.

Borang Pesanan Vitamin

Nama
Emel
No Telefon
Alamat 1
Alamat 2
Alamat 3
Poskod
Nama Produk /Set Vitamin & Bil Yang Ingin Dipesan:
Nota (Jika Ada)
Pilihan Bank Bayaran Maybank
CIMB
RHB Bank

This contact form was created by Freedback.
 

-Sihat dan Cantik Semulajadi- Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template